تجهیزات آزمایشگاه مدارس ابتدایی

فهرست عناوین

اهمیت تهیه تجهیزات با کیفیت آزمایشگاه دبستان

 برای اکثریت افراد روز های های انجام آزمایش های عملی در دوران مدرسه تداعی کننده خاطرات شیرینی است. مواجه شدن با مطالب کتاب های درسی به صورت عملی جذابیت بسیاری برای دانش آموزان خصوصا دانش آموزان مقطع ابتدایی دارد. این جذابیت باعث می شود آزمایش ها در ذهن کودک کاملا حک شود و همیشه به خاطر داشته باشد. تجهیزات آزمایشگاه مدارس ابتدایی اغلب بسیار ساده هستند. اما لمس و مشاهده همین تجهیزات برای دانش آموزان این مقطع بسیار مهم است.

همین آزمایش های به ظاهر بسیار ساده می تواند پایه اصلی علوم را به دانش آموز آموزش دهد. همچنین آزمایش ها می توانند جرقه ای باشند تا دانش آموز علایق خود را درک کند تا در دوران جوانی و بزرگسالی بتواند زمینه تحصیلی مورد علاقه خود انتخاب کند و به دنبال آن در مسیر پیدا کردن کردن شغل مناسب خود باشد. به همن دلیل است که وظیفه بسیار مهمی بر دوش مدیران و آموزگاران مدارس ابتدایی است.

مدیران مدارس ابتدایی باید تجهیزات آزمایشگاه مدارس ابتدایی را در یک محیط آزمایشگاه مناسب و ایمن در اختیار آموزگاران قرار دهند. آموزگاران آموزش دیده بزرگ ترین نقش را در انتقال مفاهیم پایه ای علم به دانش آموزان دارند.

تجهیزات آزمایشگاه مدارس ابتدایی را باید از فروشگاه های معتبر و با بهترین کیفیت تهیه کنید. کارشناسان رویان ایران، بزرگ ترین مرجع فروش تجهیزات آزمایشگاهی کشور، می توانند در این زمینه به مدیران محترم راهنمایی های لازم را ارائه دهند. رویان ایران تجهیزات مورد نیاز را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به فروش می رساند.

در ادامه لیست تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه های دبستان را مشاهده خواهید کرد.

تجهیزات آزمایشگاه مدارس ابتدایی

لیست تجهیزات آزمایشگاه علوم مدارس ابتدایی

همان طور که قبل تر اشاره شد، هدف از تاسیس آزمایشگاه های علوم در دبستان ها صرفا آشنایی دانش آموزان با علوم پایه و فضای کاملا ساده و امن آزمایشگاه است. در این آزمایشگاه ها آزمایش های پیچیده و خطر آفرین به هیچ عنوان انجام نخواهد شد. بنابراین نیازی به تجهیزات و دستگاه های پیچیده نیست.

سکوبندی آزمایشگاه علوم مدارس

لیست کامل تجهیزات آزمایشگاه علوم مدارس ابتدایی به همراه کاربرد آن ها در ادامه شرح داده شده است.

میکروسکوپ

میکروسکوپ یکی از مهم ترین دستگاه های مورد نیاز در آزمایشگاه های مدارس است. استفاده از میکروسکوپ های نوری ساده که با یک لامپ نور مصنوعی کار می کنند، برای این آزمایشگاه ها بسیار مناسب است. با استفاده از میکروسکوپ ها می توانند با مقدمات بیولوژی گیاهی و جانوری آشنا شوند. دانش آموزان با دیدن تصاویر بزرگنمایی شده میکروسکوپ با مقدمات رشته ها آشنا می شوند و از آن ها لذت می برند.

ذره بین

دانش آموزان اولین بار با مفهوم فیزیکی بزرگنمایی و عدسی به کمک ذره بین آشنا می شوند.

بشر های آزمایشگاهی

انواع سایز های بشر های آزمایشگاهی در بین تجهیزات آزمایشگاه مدارس ابتدایی بسیار مهم  است. این باید بهترین نوع بشر برای دانش آموزان تهیه شود. این بشر ها در برابر گرمای بالا مقاوم هستند. مسئولین آزمایشگاه مراقب باشند بشر های شکسته در دسترس دانش آموزان قرار نگیریند.

ترازو آزمایشگاهی

توزین مواد مقدمه انجام آزمایش های گوناگون است. بنابراین یک ابزار اندازه گیری جرم در آزمایش های های مدارس مورد نیاز است. این ترازو ها بهتر است تا حداقل 3 رقم دقت داشته باشند.

شیشه ساعت

شیشه ساعت جز شیشه آلات آزمایشگاهی است که در همه آزمایشگاه ها موجود است. آزمایشگاه های مدارس نیز برای آزمایش های شیمی، توزین، تبخیر حلال و به دست آوردن کریستال مورد استفاده قرار می گیرد.

شیشه شوی و رک خشک کن شیشه آلات آزمایشگاهی

دانش آموزان باشد با نحوه شست و شوی شیشه آلات آزمایشگاهی پیش و پس از انجام آزمایش آشنا شوند. تیوب شوی یا شیشه شوی برای شستن بالن ها، لوله های آزمایش و بشر ها در اندازه های مختلف باید در سینک شست و شوی آزمایشگاه موجود باشد. کنار سینک حتما رک خشک کن شیشه آلات آزمایشگاهی قرار داده شود.  

دماسنج

دماسنج های جیوه ای ساده برای این که دانش آموزان نحوه کار با این وسیله را یاد بگیریند ضروری است. بسیار مهم است که آموزگاران درباره نکات ایمنی کار با دماسج جیوه ای را از ابتدا با دانش آموزان آموزش دهند.

لوله آزمایش

اندازه های مختلفی از لوله های آزمایش به فروش می رسند. لوله های آزمایش، شیشه ای و در برابر حرارت کاملا مقاوم هستند. برای انجام واکنش های شیمیایی و یا زیستی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاغذ پی اچ

مفاهیم اسیدی و بازی بودن مواد مختلف به کمک کاغذ های پی اچ به صورت عملی به دانش آموزان نشان داده می شود. این کاغذ ها با تحت تاثیر مواد باز و اسید تغییر رنگ می دهند. کاغذ آبی در معرض اسید به رنگ قرمز در می آید و با ماده بازی بدون تغییر رنگ باقی می ماند.

چراغ بونزن

برای انجام آزمایش هایی که نیاز به حرارت دارند چراغ بونزن استفاده می شود. چراغ بونزن فقط بادی توسط آموزگاران روشن شود و در دسترس دانش آموزان نباشد.

قیف

دانش آموزان با انواع قیف و کابرد های آن باید اشنا شوند. قیف ها برای انتقال مایعات در ظرفی به ظرف دیگر و صاف کردن رسوبات با کمک کاغذ صافی مورد استفاده قرار می گیرند.

اسپاتول

اسپاتول ها قاشق های بسیار کوچکی هستند که در برابر گرما و مواد اسیدی مقاوم هستند.

خرید تمام تجهیزات آزمایشگاه مدارس ابتدایی از رویان ایران

آزمایشگاه های مدارس نیز نیاز به سکوبندی ایمن و مناسب دارند. رویان ایران طراحی، ساخت و نصب سکوبندی مناسب آزمایشگاه های مدارس را با بالاترین کیفیت و کاملا ایمن انجام می دهد. تمام تجهیزات مورد مورد نیاز برای آزمایشگاه های مقطع دبستان کاملا ایمن، با کیفت بالا و استاندارد به فروش می رسد. مدیران محترم مدارس و پژوهشکده های دانش آموزی برای دریافت اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره رایگان و خرید تجهیزات آزمایشگاه مدارس ابتدایی می توانند همه روزه با کارشناسان فروش رویان ایران تماس حاصل نمایند

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «تجهیزات آزمایشگاه مدارس ابتدایی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا