سینک و شیرآلات آزمایشگاه مدارس

فهرست عناوین

آزمایشگاه علوم مدارس

دروس عملی و آزمایشگاهی در مدارس و در تمام مقاطع اعم از ابتدایی، متوسطه اول و دوم، بسیار مهم هستند. دانش آموزان با انجام اصولی آزمایش های علوم زیر نظر آموزگاران خود، به صورت بنیادین مفاهیم علوم را درک می کنند. با توجه به این که انجام آزمایش ها مانند نشستن سر کلاس نیست و دانش آموزان در آن دخالت دارند،  این کار باعث می شوند فقط به حفظ کردن مفاهیم نپردازند و بینش مناسبی درباره وقایع علمی داشته باشند. در کنار این موضوع، برخی علایق و استعدادها نیز مشخص می شوند. پیش تر راجع به تجهیزات آزمایشگاه مدارس و اهمیت آن ها صحبت کرده ایم. بخش مهمی که نباید نادیده گرفته شود، سینک و شیرآلات آزمایشگاه مدارس است.

سینک و شیرآلات آزمایشگاهی علوم مدارس

در این پست به صورت اختصاصی راجع به نکات مهم سکوبندی و سینک و شیرآلات مناسب آزمایشگاه مدارس صحبت می کنیم. ضمنا می توانید برای مشاوره و خرید سینک و شیرآلات آزمایشگاه مدارس با کارشناسان رویان ایران، بزرگ ترین مرجع تخصصی فروش تجهیزات آزمایشگاهی تماس حاصل نمایید.

ویژگی های فضای مناسب آزمایشگاه علوم مدرسه

آزمایشگاه یکی از فضاهای بسیار مهم در مدارس از منظر آموزشی و ایمنی است. بنابراین بیش از طراحی و تجهیز کلاس های معمولی باید به آن توجه شود تا سلامت و ایمنی دانش آموزان از هر لحاظی در اولویت باشد.

کلاسی که به عنوان آزمایشگاه در مدرسه در نظر گرفته می شود باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • در طبقه همکف باشد.
  • نزدیک به درب حیاط مدرسه باشد.
  • حتما پنجره به بیرون داشته باشد.
  • مساحت کافی برای نصب سکوبندی مناسب و قرار دادن تجهیزات آزمایشگاه مدارس را داشته باشد.

سکوبندی مناسب آزمایشگاه مدارس

آزمایشگاه های علوم مدارس برای آزمایش های عملی تمام دروس مانند آزمایش های فیزیک، شیمی و زیست شناسی مورد استفاده قرار می گیرد. پس باید طراحی آزمایشگاه چند منظوره باشد. از طرف دیگر تعداد کافی کمد برای نگهداری تجهیزات آزمایشگاه ها ضروری است.

در پروتکل های آزمایش های علوم آموزش و پرورش هیچ گونه مواد شیمیایی بسیار سمی و خورنده مانند اسید های بسیار قوی وجود ندارد. بنابراین استفاده از سطوحی که در برابر اسیدهای بسیار قوی مقاوم هستند لزومی ندارد.

وجود حداقل دو هود شیمیایی در آزمایشگاه مدارس ضروری است. به علاوه سیستم تهویه مناسب باید در نظر گرفته شود.

سینک و شیرآلات آزمایشگاه مدارس نیز نباید فراموش شود. لوله کشی ایمن گاز برای زیر هود شیمی و فضای آزمایشگاه مانند زیر شلف ها و دیوار ضروری است. تعدادی از آزمایش های شیمی تنها باید شعله انجام می شوند. شعله گاز امنیت بیشتری نسبت به شعله های چراغ بونزن دارند.

آزمایشگاه علوم مدرسه

ویژگی های مهم سینک و شیرآلات آزمایشگاه مدارس

در بین تجهیزات اولیه آزمایشگاه همه مقاطع تحصیلی مدرسه ها نباید از سینک و شیرآلات آزمایشگاه مدارس صرف نظر کرد. سینک های استیل و شیرآلات خانگی برای آزمایشگاه ها اصلا توصیه نمی شوند. استیل در برابر مواد شیمیایی غیر از مایع ظرفشویی و دستشویی آسیب می بیند.

سینک و شیرآلات آزمایشگاهی مناسب آزمایشگاه مدرسه

سینک مناسب آزمایشگاه مدارس

همانطور که گفتیم سینک های خانکی استیل و سرامیکی تحت هیچ شرایطی مناسب استفاده آزمایشگاهی نیستند. دو نوع سینک ضد اسید آزمایشگاهی استفاده می شوند که شامل سینک های رزین اپوکسی و سینک های پلیمری از جنس پلی پروپیلن هستند. سینک های رزین اپوکسی سنگین تر و مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی و اسیدها دارند. از آنجایی که در آزمایشگاه مدارس عموما از مواد شیمیایی بسیار خورنده استفاده می شوند، نصب سینک های آزمایشگاهی پلیمری گزینه مناسب تری است. به علاوه این که این سینک ها نسبت به انواع رزین اپوکسی قیمت مناسب تری هم دارند.

برای آزمایشگاه مدرسه یک سینک شست و شو در ابعاد 45×45 سانتی متر، کاپ سینک 17×23 سانتی متر برای زیر شلف و داخل هود شیمی کافی است.

شیرآلات مناسب آزمایشگاه مدارس

برای آزمایشگاه علوم مدارس نیز شیرآلات مخصوص آزمایشگاهی باید نصب شود.

شیر گاز دیواری یا زیر شلفی با توجه به نوع طراحی آزمایشگاه، شیر آب شست و شو ترجیحا مخلوط، شیر و ناز دیواری یا زیر شلفی آب، شیر آب مخصوص زیر هود شیمی و نازل دیواری مخصوص، شیر گاز مخصوص هود شیمی و نازل آن مهم ترین شیرهایی هستند که نصب آن ها در همه آزمایشگاه های مدارس ضروری است.

خرید سینک و شیرآلات آزمایشگاه مدارس از رویان ایران

در تجهیز آزمایشگاه مدارس بسیار مهم است که همه نکاتی که برای تاسیس و تجهیز سایر آزمایشگاه های تحقیقاتی ضروری است، رعایت شود. از هیچ کدام از موارد نباید صرف نظر شود. حتی باید تجهیزاتی که در آزمایشگاه قرار می گیرند کاملا سالم و از بهترین کیفیت موجود باشند. سینک و شیرآلات آزمایشگاه مدارس نیز باید از نوع آزمایشگاهی باشند و انواع خانگی و استیل استفاده نشود. رویان ایران، بزرگ ترین مرجع تخصصی فروش تجهیزات آزمایشگاهی، صفر تا صد طراحی، سکوبندی و تجهیز آزمایشگاه های مدارس ابتدایی و متوسطه را انجام می دهد.  مدیران مدارس برای دریافت مشاوره رایگان و خرید تجهیزات همه روزه می توانند با شماره تلفن های 09128146417  و  02166971467 تماس حاصل نمایند یا در شبکه های اجتماعی رویان ایران برای ما پیام بگذارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا