سینک پلیمری آزمایشگاهی ضد اسید

فهرست عناوین

سینک پلیمری آزمایشگاهی ضد اسید

هر آزمایشگاهی که از مواد خطرناك شیمیایی، بیولوژیکی یا رادیواکتیو استفاده می کند، باید داراي سینک پلیمری ضد اسید باشد. در صورتی که سینک هاي شست و شو در بخش هاي آزمایشگاهی بر روي میزهاي جزیره اي یا وسط تعبیه شوند، توصیه می شود در قسمت انتهايی میزها قرار گیرند زیرا این مورد باعث می شود سینک ها در دسترس آسان تر براي کارکنان قرار داشته باشند.

انواع سینک های آزمایشگاهی ضد اسید بر اساس اندازه

  • سینک آزمایشگاهی ضد اسید (بزرگ تر) در دو سایز ۴۵ در ۴۵ و سایز ۴۵ در ۶۰ از جنس رزین اپوکسی و پلی پروپیلن
  • کاپ سینک آزمایشگاهی ضد اسید (کوچک تر) در سایز ۳۰ در ۱۵ جنس پلی پروپیلن
سینک پلیمری

انواع سینک های آزمایشگاهی  ضد اسید بر اساس جنس

طراحی و تأمین آزمایشگاه طیف گسترده ای از سینک و شیرالات آزمایشگاهی را برای هر کاربرد ممکن ارائه می دهد. آن ها از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند تا هر سبک و استفاده را برآورده کنند. بسته به کار و مواد  انواعی از  سینک ها وجود دارد.

سینک رزین اپوکسی

  • رزین اپوکسی محبوب ترین ماده سینک آزمایشگاهی است و در برابر بسیاری از اسید ها ، حلال ها و سایر مواد شیمیایی بی اثر که در هر دو محیط آزمایشگاه تجاری و آموزشی وجود دارد ، بسیار مقاوم است.
    سینک اپوکسی در رنگ های سفید و آجری موجود است. سینک های آزمایشگاهی با جنس رزین اپوکسی در برابر خط و خش مقاوم هستند و لازم به ذکر است که این نوع سینک برای کار با موادی نظیر نیتریک اسید، سولفوریک اسید، پتاسیم پرمنگنات و … مناسب نیستند.

سینک استین لس استیل

  • فولاد ضد زنگ در بسیاری از سیستم های آزمایشگاهی ، به ویژه در مواردی که اسید ها و مواد خورنده وجود ندارد ، بسیار عالی عمل می کند. سینک استنلس استیل آلیاژی است که به علت وجود کروم در فولاد قابلیت محافظت در برابر خوردگی را دارد، لازم به ذکر است که افزایش درصد کروم و مولیبدن آلیاژ باعث افزایش مقاومت به اسید های کاهنده می ‌شود، در حالی که افزایش درصد کروم و سیلیکون آلیاژ مقاومت بیشتری به اسید های اکسنده می دهد.
    سینک استنلس استیل اغلب در هود های پاتولوژی مورد استفاده قرار می گیرد ولی برای کار با موادی نظیر لاکتیک اسید، سولفوریک اسید، نیتریک اسید، کادمیم و… مناسب نیست.
  • سینک های پلی الفین مقاومت اسیدی برتر را که محیط خورنده شما نیاز دارد ، فراهم می کنند. محبوب ترین رنگ این سینک سیاه است .مقاومت شیمیایی آن بسیار است اما به اندازه پلی‌اتیلن و یا پلی پروپیلن نیست.
    این پلیمر در مقابل بسیاری اسید های معدنی و قلیاها مقاوم است ولی نباید با آلکان ها، هیدروکربن های آروماتیک، هیدروکربن های کلرینه و اکسید کننده‌ های قوی تماس پیدا کند.

سینک سرامیک ضد اسید

  • سینک از جنس سرامیک ضد اسید بدون لعاب است و در برابر هر ماده­ شیمیایی که قابلیت خورندگی داشته باشد و اسید های مختلف به جز اسید فلوئوریدریک مقاومت  بسیار زیادی دارد. لازم به ذکر است که میزان جذب آب و دیگر مایعات توسط این سرامیک بسیار کم است.
  • سینک از جنس پلی پروپیلن در برابر مواد شیمیایی ،روغن­ها، حلال­های معمولی، کشش و سختی، رطوبت، مواد شیمیایی و برخی اسید ها مانند هیدروفلوریک اسید مقاوم است اما برای کار با موادی نظیر تولوئن، هیدروکلریک اسید، نیتریک اسید، فرمیک اسید، کلروفرم و … مناسب نیست.
سینک پلیمری

انواع سینک های آزمایشگاهی  ضد اسید بر اساس رنگ:

  • سینک آزمایشگاهی مشکی رنگ
  • سینک آزمایشگاهی آجری رنگ
  • سینک آزمایشگاهی کرم رنگ
  • سینک آزمایشگاهی سفید رنگ

برای مشاهده سکوبندی آزمایشگاه می توانید شرح خدمات را مطالعه کنید.

منبع : رویان ایران | بزرگترین مرجع تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی کشور

5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه دربارهٔ «سینک پلیمری آزمایشگاهی ضد اسید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا