انکوباتور یخچالدار

فهرست عناوین

انکوباتور چیست؟

انکوباتور یک ابزار آزمایشگاهی است که در آزمایشگاه هاي بیولوژي براي کشت و رشد دادن نمونه هاي زنده مانند سلول ها یا میکروب ها به کار می رود. این وسیله با کنترل رطوبت، دما، میزان اکسیژن و دي اکسید کربن شرایطی مناسب براي رشد ارگانیسم هاي زنده فراهم می کند.

انکوباتور یخچالدار

 این انکوباتور ها محفظه هاي بسته و ایزوله اي هستند که تا حد امکان از لحاظ دما و ورود و خروج گازها از بیرون آن جدا شده اند، انکوباتور ها هیتر قابل تنظیمی دارند و با استفاده از سنسورهاي دمایی، دماي داخل انکوباتور سنجیده شده و سیستم کنترل دماي موجود در آن، دماي داخل آن را در حد تعیین شده ثابت نگه می دارد.

انکوباتور یخچالدار رویان

 برخی انکوباتورها قابلیت پایین آوردن دما را نیز دارند مانند انکوباتور یخچال دار برخی دیگر نیز قادر به کنترل رطوبت یا سطح Co2 هستند. با استفاده از سیستم کنترل رطوبت، رطوبت انکوباتور در حد مورد نیاز نمونه ها، ثابت نگه داشته می شود.

اکثر انکوباتورها مجهز به تایمر هستند. انواع مختلفی از انکوباتور وجود دارد که برخی از آن ها مشخصه ها و قابلیت هاي ویژه اي چون قابلیت برنامه ریزي براي تنظیم دما و رطوبت در مقادیر مختلف براي فاصله هاي زمانی گوناگون را دارند.

انکوباتور آزمایشگاه

در ادامه به توضیح بیشتر در ارتباط با انکوباتور یخچالدار می پردازیم.

انکوباتور یخچالدار

انکوباتور یخچالدار که به آن  انکوبه ، خشک کن ، اتو و اتاقک نگهداری سرم و خون نیز می گویند ، دستگاهی است که از آن در آزمایشگاه ها به منظور کشت و رویش باکتری ، کنترل کیفی ، تست لوازم صنعتی ، خشک نمودن ظروف آزمایشگاهی ،  نگهداری  از بافت‌ ها ، کشت‌ های قارچی ، دارو ها ، سلول‌ ها ، گیاهان ،  و سایر نمونه ‌ها در دمای ثابت استفاده می کنند .

انکوباتور یخچالدار

برای انواع کاربرد ها از جمله مطالعات گیاهان و حشرات ، مطالعات تخمیری ، کشت باکتری‌ ها ، آزمایش آلودگی آب و مطالعات هضم آنزیمی نیز مورد استفاده قرار می گیرند . دستگاه های انکوباتور یخچال دار در کارخانجات داروسازی ، آزمایشگاه های تشخیص طبی، بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و  صنایع غذایی استفاده می شوند.

انکوباتور یخچالدار دارای بدنه ای از جنس ورق فولادی با رنگ الکتروستاتیک اپوکسی است و محفظه داخلی این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است . محفظه داخلی مجهز است به فن برای یکنواخت سازی دمای داخل دستگاه و سیستم ضد برفک .

انکوباتور آزمایشگاه

ویژگی های دستگاه‌‌ انکوباتور یخچالدار

  •  دقت دمای 1/0 ± درجه سانتی گراد
  • مجهز به سینی های متحرك  از جنس استیل یا آلومینیوم
  • سیستم ضد برفک
  • محفظه داخلی از جنس استینلس استیل
  • جنس بدنه خارجی از ورق فولادی با رنگ الکتروستاتیک اپوکسی است.
  • محفظه داخلی آن مجهز به فن است برای برای یكنواختی دمای فضای داخلی محفظه
  • مجهز به تایمر
  • مجهز به سیستم هشدار دهنده
  • ابعاد خارجی: ارتفاع 82، عرض 60 و طول 62 سانتی متر
  • ابعاد داخلی: ارتفاع 35، عرض 35 و طول 48 سانتی متر
  • با ظرفیت 55 لیتر و محدوده دمایی 30-  تا 70 درجه سانتی گراد
  • هم دارای المنت (جهت افزایش دما تا 70 درجه سانتی گراد) است و هم دارای کمپرسور (جهت کاهش دما تا 30- درجه سانتی گراد) است .
انکوباتور یخچالدار رویان ایران

برای مطالعه در مورد تجهیزات آزمایشگاه میکروبیولوژی روی لینک مقاله کلیک کنید. و برای کالیبراسیون انکوباتور می توانید مقاله را با کلیک روی آن مطالعه کنید.

منبع : رویان ایران | بزرگترین مرجع تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی کشور

امتیاز دهی به محتوا

2 دیدگاه دربارهٔ «انکوباتور یخچالدار»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا