معرفی و فروش هات پلیت های آلفا

فهرست عناوین

هات پلیت آلفا

از هات پلیت به طور مكرر در آزمايشگاه به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی براي انجام واكنش هاي شيميايي ، حرارت دادن به نمونه ها و فعاليت هاي متعدد ديگر استفاده مي شود . هات پلیت ها دارای ساختار ساده ای هستند ، آن ها دارای یک سطح صاف با عناصر گرم کننده هستند . آن ها شعله های باز تولید نمی کنند و برای استفاده در حمام روغن یا شن و ماسه مناسب هستند . اما ملاحظات کلیدی در مورد انتخاب صحیح هات پلیت ها و عوامل مهم ایمنی وجود دارد که کاربران باید از آن ها آگاه باشند .

هات پلیت وسیله آزمایشگاهی است که بیشتر برای گرم کردن با دمای دقیق در آزمایشگاه های شیمی و زیست شناسی استفاده می شود . هات پلیت ها دستگاه های حرارتی هستند که با فن آوری کنترل دما برای گرم کردن طیف گسترده ای از ظروف آزمایشگاهی مانند ارلن مایر ، بشر ها ، فلاسک های تقطیر و بالن ژوژه استفاده می شوند .

هات پلیت مگنت

ویژگی های هات پلیت

هات پلیت ها می توانند از جهات قابل توجهی متفاوت باشند :

• بعضی از آن ها همزن های مغناطیسی داخلی دارند . این معمولاً در صورت گرم كردن مایعات مطلوب است زیرا این امر به توزیع گرما كمك می كند و نیازی به همزن خارجی ندارد .

• سطح هات پلیت ها متفاوت است اما معمولاً آلومینیومی یا سرامیکی هستند . ابتدا هات پلیتی انتخاب کنید که با موادی که گرم می کنید سازگار باشد ، سپس ویژگی های انتقال حرارت سطح و دمای قابل تحمل را در نظر بگیرید . اگر متوجه شدید که مرتباً از بالاترین تنظیم استفاده می کنید ، یک هات پلیت متفاوت انتخاب کنید .

• برخی از آن ها دارای ویژگی های ایمنی داخلی هستند که در صورت خارج شدن دما از یک محدوده تنظیم شده ، به طور خودکار خاموش می شوند . این ویژگی ها می تواند روند و ایمنی شما را بهبود بخشند، بنابراین هات پلیت ها را فقط براساس قیمت خریداری نکنید .

 

hot plate alpha

نکاتی که باید هنگام استفاده از هات پلیت رعایت شوند

هات پلیت ها جایگزین مطمئنی برای روش های شعله باز (دستگاه هایی که برخلاف هات پلیت با شعله باز حرارت ایجاد می کنند) هستند اما بدون خطر نیستند . در زیر نکات ایمنی ذکر شده است که باید هنگام استفاده از هات پلیت رعایت شوند :

  • همیشه هات پلیت را هنگامی که استفاده نمی کنید خاموش کنید .
  • اطمینان حاصل کنید که سیم های پروب سنسور دما و برق با سطح هات پلیت تماس ندارند .
  • عملکرد “سوئیچ خاموش” را به صورت دوره ای بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید عملکرد آن خوب است و هات پلیت به سرعت خنک می شود . واحدهایی که خراب می شوند باید بلافاصله از سرویس خارج شوند .
  • مواد قابل احتراق یا مایعات قابل اشتعال را در نزدیکی هات پلیت نگهداری نکنید . این شامل بطری های فشاری است که می توانند چکه کنند .
  • برای حرارت دادن مایعات قابل اشتعال ، محفظه ثانویه فراهم کنید تا در صورت نشت یا سرریز شدن آن ها، از تماس مایعات با هات پلیت جلوگیری شود .
  • از تنظیم درجه حرارت بالا برای گرم کردن مایعات با نقطه جوش کم استفاده نکنید . در تنظیمات کم یا متوسط اجازه دهید مایعات به تدریج گرم شوند .
  • همیشه از هات پلیتی استفاده کنید که بزرگتر از ظرفی باشد که قرار است حرارت ببیند .
  • مواد اکسید کننده قوی را توسط هات پلیت گرم نکنید . ممکن است در صورت نشت یا سرریز شدن واکنش ایجاد شود .
  • از ظروف مقاوم در برابر حرارت مانند ظروف شیشه ای بوروسیلیکات استفاده کنید . از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید زیرا این مواد می توانند ذوب شوند . همیشه ظروف شیشه ای را از نظر ترک یا آسیب قبل از استفاده بررسی کنید .
  • هنگام برداشتن وسایل گرم از روی هات پلیت از دستکش حرارتی یا انبر استفاده کنید . در صورت امکان  اجازه دهید قبل از برداشتن کمی خنک شوند .
  • اگر سیستم گرمایش از قبل گرم است ، باید معرف یا حلال را با استفاده از یک قیف ریزش (سیستم بسته) و نه یک قیف ساده اضافه کنید . افزودن مستقیم این مواد باعث ایجاد آتش سوزی و جذب رطوبت می شود .

جنس های مختلف صفحه هات پلیت

متداول ترین انواع آن ها شامل انواع ساخته شده از آلومینیوم و مواد سرامیکی هستند .

هات پلیت ها با صفحات آلومینیومی سریعا سطح گرم را ایجاد می کنند که گرما را به خوبی حفظ و توزیع می کند . آلومینیوم به راحتی تمیز می شود . با این حال ، صفحات آلومینیومی یک عیب خاص دارند. آن ها در ترکیب با مواد خورنده عملکرد خوبی ندارند . اگر از هات پلیت برای گرم یا تحریک مواد خورنده استفاده می شود ، بهترین کار این است که دستگاه های سرامیکی را انتخاب کنید ، که واکنش مشابهی نداشته باشند .

رویه های شیشه ای و سرامیکی مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و حرارت دارند و به راحتی تمیز می شوند . آن ها همچنین کمتر به انتقال گرما به کناره ها یا لبه های صفحه داغ می پردازند . علاوه بر این ، رنگ آمیزی خنثی این دستگاه ها امکان مشاهده بهتر هنگام مطالعه نمونه برای تغییر رنگ ، مانند فرایند تیتراسیون را فراهم می کنند .

هات پلیت آلفا

رابطه جنس صفحه هات پلیت با درجه حرارت

  • برای دمای کار از 300 تا 400 سانتی گراد ، از صفحات ساخته شده از آلومینیوم استفاده کنید . آن ها رسانایی گرمایی بسیار خوبی دارند . هرچه بزرگتر باشند ، یکنواختی دما در آن ها بهتر است . یکنواختی دما با نزدیک شدن به مرکز صفحه بهتر می شود . دمای صفحات گرم آلومینیوم به 370 درجه سانتی گراد محدود می شود ، در دمای بالاتر از 400 درجه سانتی گراد آلومینیوم تغییر شکل می دهد .
  • برای دمای کار از 400 تا 500 درجه سانتی گراد ، از صفحات ساخته شده از آهن یا صفحات ساخته شده از سرامیک استفاده کنید . سرامیک در برابر مواد شیمیایی مقاوم است اما می تواند در اثر ضربات مکانیکی شکسته شود .
  • برای دمای کار تا 600 درجه سانتی گراد با صفحات تیتانیوم کار کنید .
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا