مراحل تولید رژ لب و بالم لب با میکسر هموژنایزر آزمایشگاهی

فهرست عناوین

راه اندازی کسب و کار تولید رژ لب و بالم لب

در دنیای بزرگ صنعت کازمتیک یا آرایشی و بهداشتی، محصولات لب همیشه پرتقاضاتر از سایر محصولات مثل کرم پودر و … بوده اند. انواع رژ لب های جامد و مایع، بالم لب، روغن های لب محصولات مهم گروه لب هستند. بالم لب ها کاربرد درمانی یا ترمیمی برای جلوگیری از خشکی لب و ایجاد ظاهری درخشان دارند. مصرف کننده این گروه از محصولات تنها بانوان نیستند، بلکه کودکان، نوجوانان و آقایان نیز از بالم لب ها استفاده می کنند. تولید رژ لب و بالم لب نیز مانند تولید لاک ناخن و کرم و لوسیون در بچ های کوچک در صورت داشتن بیزینس پلن مناسب، کسب و کاری است که با حداقل فضا و امکانات می توان آن را شروع کرد.

مهم ترین دستگاهی که برای تولید رژ لب و بالم لب به آن نیاز دارید یک میکسر آزمایشگاهی پرقدرت و بن ماری یا حمام آب جوش آزمایشگاهی است. در ادامه این مقاله تمام تجهیزات مورد نیاز برای تولید رژ لب و بالم لب را معرفی می کنیم.

هرکدام از دستگاه هایی که در این مقاله معرفی می شوند را می توانید با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت از رویان ایران خریداری کنید.

تولید رژ لب و بالم لب

قدم به قدم تولید رژ لب و بالم لب

نقشه کلی راه برای شروع تولید رژ لب و بالم لب شامل موارد زیر است:

شناسایی بازار

برای راه اندازی کسب و کار تولید  محصولات لب، مانند هر کسب و کار تولیدی دیگری، ابتدا باید مطالعات بازار انجام شود. هم راستا با این کار باید روی فرمولاسیون محصولات خود نیز تمرکز داشته باشید. سایر محصولات و رقبای خود را بشناسید و تولیدات آن ها را مورد بررسی قرار دهید. برای ورود به مارکت و ماندن در آن باید حداقل یک مزیت رقابتی و برتری نسبت به رقبا داشته باشید.

به دست آوردن فرمولاسیون

همه انواع محصولات لب از روغن ها و موم ها ساخته شده اند. البته رز لب ها دارای پیگمنت یا رنگ نیز هستند. سایر مواد افزودنی است که می تواند بافت وکیفیت محصول شما را تغییر دهد. به عنوان مثال از ترکیب کدام روغن ها یا چه مومی در فرمولاسیون خود استفاده می کنید؟ اسانسی که اضافه می کنید که تاثیری در جلب نظر مشتری و همچنین بافت نهایی محصول دارد؟ آیا استفاده از مواد ضدآفتاب در فرمولاسیون محصول نهایی شما تاثیری دارد؟ ترجیح می دهید از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده کنید یا مواد شیمیایی؟

این ها تنها چند نمونه از سوال هایی است که باید در مراحل اول به پاسخ آن ها برسید. معمولا با ساخت چند نمونه آزمایشی یا prototype به نتیجه بهتری خواهید رسید.

اما به خاطر داشته باشید فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی پیچیدگی های خاصی دارد. تنها شیمیست هایی که تجربه کاری بالا در تحقیق و توسعه و تولید محصولات آرایشی دارند می توانند فرمولاسیونی خاص را ایجاد کنند.

ساخت رژ لب

خرید تجهیزات و مواد اولیه مناسب

پس از به دست آوردن فرمولاسیون باید مواد اولیه با کیفیت را از منابعی قابل اطمینان و با قیمت مناسب خریداری کنید. مواد اولیه و تجهیزاتی که برای تولید در کارگاه از آن ها استفاده می کنید، به اندازه فرمولاسیون در کیفیت و بافت نهایی محصول تاثیر دارند. در مقالات قبل هم به این موضوع اشاره کردیم که هیچ کدام از وسایل آشپزخانه مانند همزن و ترازو اصلا مناسب تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیستند. حتی اگر باکیفیت ترین مواد اولیه را هم داشته باشید، لوازم آشپزی و آشپزخانه فقط آن ها را از بین می برند.

برخی از بلاگرها تنها برای فروش دوره های آموزشی خود، استفاده از لوازم آشپزی را در تبلیغات خود به کار می برند. این تبلیغات معمولا با این مضمون هستند که با کمترین هزینه بیشترین سود را در کوتاه ترین زمان به دست خواهید آورد!!!! اما در واقع شما فقط سرمایه خود را دور می ریزید و اعتماد به نفس خود را برای ادامه راه از دست می دهید. پس چه بهتر که از ابتدا اصولی و با تجهیزات مناسب شروع کنید.

خبر خوب این است که رویان ایران، بزرگ ترین مرجع تخصصی فروش تجهیزات آزمایشگاهی، ترازو دیجیتال، میکسر همژنایزر آزمایشگاهی و بن ماری که کاملا مناسب تولید رژ لب و بالم لب در بچ های کوچک است با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می کند.

مارکتینگ و تبلیغات

تصور کنید شما بهترین و باکیفیت ترین محصول را تولید کرده اید، اما بازاری برای فروش آن ندارید. هم راستای تولید محصول باید برند و تولیدات خود را به مشتریان هدف خود معرفی کنید. بسته بندی مناسب نیز تاثیر مهمی در بالا رفتن فروش محصولاتتان دارد.

با تولید اولیه محصول، مراحل کسب مجوزها از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را نیز آغاز کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت رژ لب و بالم لب

تجهیزاتی که برای تولید رژ لب و بالم لب استفاده می کنید، در ایجاد ویژگی های نهایی محصول بسیار مهم هستند. به دلیل اهمیت و لزوم اختلاط و همگن بودن مواد اولیه در این گروه از محصولات، باید از همزن های قدرتمند استفاده کنید. لیست کامل تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز برای ساخت انواع رژ لب و بالم را در ادامه مشاهده می کنید. تمام این تجهیزات را با بهترین قیمت و کیفیت از رویان ایران خریداری کنید.

هموژنایزر آزمایشگاهی برای تولید محصولا آرایشی و بهداشتی
  • ترازو دیجیتال آزمایشگاهی با دقت میلی گرم
  • بن ماری سرولوژی
  • هموژنایزر آزمایشگاهی
  • میکسر آزمایشگاهی با پره مناسب
  • دماسنج آزمایشگاهی
  • قالب های مخصوص رژ لب و بالم لب جامد
  • ظروف شیشه ای و استیل مخصوص، پیپت های یکبار مصرف و شیشه ای، پارچ و استوانه مدرج

مراحل تولید رژ لب و بالم لب

تولید رژ لب و بالم لب با استفاده از تجهیزات ذکر شده شامل موارد زیر است:

مراحل تولید رژ لب با هموژنایزر و بن ماری آزمایشگاهی
  • ابتدا مطابق فرمولاسیون مواد اولیه را با استفاده از ترازوی دقیق و کالیبره وزن کنید.
  • وکس را در یک بشر با اندازه مناسب بریزید و در بن ماری آزمایشگاهی که از قبل تا دمای مشخص گرم شده است، بریزید.
  • با استفاده از میکسر آزمایشگاهی همزمان با حرارت دهی با سرعت کم وکس و روغن ها را به هم بزنید.
  • سایر مواد افزودنی را مطابق فرمولاسیون اضافه کنید.
  • با استفاده از هموژنایزر آزمایشگاهی، همزمان با حرارت دهی تمام مواد را تا همگن شدن کامل هم بزنید.
  • وقتی مواد تا دمای مشخص مطابق فرمولاسیون سرد شد، آن را داخل قالب های مخصوص بریزید.

مشاوره رایگان و خرید تجهیزات تولید رژ لب و بالم لب از رویان ایران

از مهم ترین خدمات رویان ایران ارائه تجهیزات آزمایشگاهی جهت راه اندازی کسب و کارهای تولیدی، طراحی و سکوبندی مناسب است. در لابراتوار آرایشی و بهداشتی با خرید میکسر و هموژنایزر آزمایشگاهی، ترازو دیجیتالی مناسب، بن ماری سرولوژی، هیتر مگنت و ترمومتر دیجیتال همزمان لاک ناخن، انواع کرم و لوسیون بدن، دست و صورت، رژ لب، بالم لب و تینت لب را در بچ های کوچک تولید کنید. برای مشاوره رایگان، استعلام قیمت و خرید دستگاه ها همین حالا با کارشناسان رویان ایران تماس بگیرید.

امتیاز دهی به محتوا

2 دیدگاه دربارهٔ «مراحل تولید رژ لب و بالم لب با میکسر هموژنایزر آزمایشگاهی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا