شارژ نیتروژن مایع برای تانک ازت

فهرست عناوین

مقدمه

تانک های ازت مایع یا نیتروژن مایع که با نام های اختصاری LN2 یا LIN نیز معرفی می شوند، محفظه هایی ساخته شده فقط مخصوص حمل و نگه داری نیتروژن مایع هستند. این تانک ها محیطی را ایجاد می کنند که دما نیتروژن مایع حفظ شود و همچنین تبادل دمایی با خارج از تانک ازت صورت نگیرد. شما به هنگام خرید تانک ازت خالی تحویل می گیرید و برای پر کردن یا به اصطلاح شارژ کردن تانک ازت باید با شرکت هایی که خدمات تولید و فروش گاز ها را ارائه می دهند در تماس باشید.

شارژ تانک ازت

تانک ازت

تانک ازت بهترین وسیله مناسب سازی شده برای نگه داری نیتروژن مایع است. تانک های ازت در نوع های قابل حمل و ثابت در حجم های متفاوت از 2 لیتر ساخته شده اند. تانک های ازت به گونه ای ساخته شده اند که امکان تبخیر نیتروژن مایع از آن ها به حداقل برسد و عموما تا مدت طولانی می توانند نیتروژن مایع را حفظ کنند و تنها مقدار کمی تغییر در حجم آن ایجاد می شود. خریداران تانک ازت فقط معطوف به افرادی که نیاز به نگه داری نمونه در داخل تانک ازت با استفاده از رک یا کنیستر دارند، نمی شوند و بسیاری از کاربران نیتروژن مایع را مصرف می کنند، مانند پزشکان پوست که از نیتروژن مایع به منظور کرایوتراپی استفاده می کنند.

شرکت رویان ایران عرضه کننده تانک ازت YDS با قیمت مناسب در ایران است.

شارژ نیتروژن مایع

به هر روی با تمام این تمهیداتی که سازندگان روی تانک های ازت اعمال می کنند باز هم پس از مدتی نیتروژن مایع می تواند تبخیر شود. البته این مدت زمان کوتاه نبوده و جز ویژگی های تانک ازتی که خریداری می کنید قید می شود و همان طور که گفته شد عده ای دیگر به طور روزانه مصرف نیتروژن مایع دارند. بنابراین شما باید به صورت دوره ای تانک ازت خود را شارژ کنید. منظور از شارژ کردن تانک ازت، پر کردن مجدد تانک ازت از نیتروژن مایع است.

شارژ ازت مایع

خدمات شارژ ازت با بهترین قیمت

همان طور که گفته شد شما پس از خرید تانک ازت مورد نظرتان، آن را خالی از نیتروژن مایع تحویل می گیرید. شرکت های تولید و پخش کننده گاز ها می توانند به شما خدمات شارژ نیتروزن مایع را ارائه دهند. بهترین تولید کننده نیتروژن مایع در ایران کارخانه تولید گاز های طبیعی و صنعتی اخوان کلانتری است. شرکت صنعتی اخواج کلانتری می تواند نیتروژن مایع مورد نیاز شما با خلوص  %۹۹.۹۹۹ را تامین کند. این گروه تولیدی داخلی موفق به اخذ گواهی نامه های مربوطه از اداره کل استاندارد و دریافت گواهی نامه های ۹۰۰۱:۲۰۰۸  ISOو  ۱۳۴۸۵:۲۰۰۸ ISO از شرکت SGS گردیده است.

می توانید با قراری تماس با کارشناسان این شرکت هماهنگی لازم جهت شارژ تانک های ازت خورد را انجام دهید.

اقدامات لازم برای کار با نیتروژن مایع (پر کردن تانک ازت)

همان طور که می دانید نیتروژن مایع بسیار سر است و در تماس با بافت زنده مثل پوست دست، سرما زدگی شدید ایجاد می کند. بنابراین حتما از دستکش و پوشش های محافظ مخصوص استفاده کنید. همچنین استنشاق چنین بخاری سردی نیز بسیار مخرب است و تاثیرات بدی دارد. لذا پیش از کار حتما ماسک مخصوص داشته باشید.

تانک ازت در حال شارژ

توجه! دستکش ها و سایر پوشش های محافظتی در برابر نیتروژن مایع، مناسب قرار دادن دست داخل جریان نیتروژن مایع نیستند، فقط از آسیب تماس تصادفی با نیتروژن مایع جلوگیری می کنند.

نشت نیتروزن مایع به هنگام انتقال بسیار خطر زا است. زیرا به سرعت از فاز مایع به فاز گازی تبدیل می شود و فشار زیادی را نیز ایجاد می کند. از آن جا که گاز نیتروژن سرد از هوا سنگین تر است، با نشت نیتروژن مایع هنگام انتقال ممکن است مقدار اکسیژن هوا کاش یابد و خطر خفگی وجود دارد. پس حتما علاوه بر رعایت اقدامات احتیاطی لازم، کار در فضایی انجام شود که تهویه مناسب داشته باشد.

ظروف نیتروژن مایع ممکن است اکسیژن متراکم شده از هوا را جمع کنند. با تبخیر نیتروژن، خطر اکسیداسیون شدید مواد آلی وجود دارد.

نگه داری نیتروژن در ظروفی غیر از تانک های مخصوص ازت درست نیست. زیرا احتمال تبدیل نیتروژن مایع به گاز زیاد است و خطر انفجار و ترکیدن وجود دارد. توجه داشته باشید که تانک های ازت نباید بیش از 80 درصد ظرفیت پر شوند. زیرا با گرم شدن و تبخیر احتمال افزایش فشار درون تانک وجود دارد.

شرکت صنعتی اخواج کلانتری با بهره گیری از پرسنل مجرب، بهترین خدمات شارژ تانک ازت را بدون ایجاد خطرات احتمالی انجام می دهند.

رویان ایران مرجع تجهیزات آزمایشگاهی

امتیاز دهی به محتوا

2 دیدگاه دربارهٔ «شارژ نیتروژن مایع برای تانک ازت»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا