سینی رنگ آمیزی لام

فهرست عناوین

سینی رنگ آمیزی لام وسیله ای ساده و بسیار کاربردی در آزمایشگاه ها

برخی از ابزار ها و تجهیزات به ظاهر بسیار ساده، می توانند در حین آزمایش ها و نتیجه ها کارآمد باشند. به نوعی که استفاده نکردن از آن ها در سرعت و بازده عملیات کاملا مشهود خواهد بود. رک خشک کن شیشه آلات آزمایشگاهی که پیشتر به کاربرد ها و مزایای آن پرداخته شده بود، نیز از این دست تجهیزات است. در آزمایشگاه های بیوشیمی، پاتولوژی و … استفاده از سینی رنگ آمیزی لام برای رنگ آمیزی انواع لام ها در آزمایش ها ضروری است.

رنگ آمیزی لام

 رنگ آمیزی لام در آزمایشگاه های هماتولوژی، بیوشیمی و طبی

روش های رنگ آمیزی در آزمایشگاه های تحقیقاتی و تشخیصی بسیاری مانند هماتولوژی، پاتوبیولوژی و … استفاده می شوند. برش های بافتی و سلولی با کمک معرف های خاص روی لام ها به اصطلاح رنگ آمیزی می شوند. نتایج به دست آمده پس از رنگ آمیزی ها توسط پژوهشگران بررسی می شود. این روش ها به دلیل این که اغلب بسیار ساده هستند و نیاز به تجهیزات پیچیده و گران قیمتی ندارند، بسیار مورد توجه هستند.

مهم ترین تجهیزاتی که برای انجام چنین آزمایش هایی مورد استفاده قرار می گیرند شامل چند لام، میکروسکوپ های آزمایشگاهی، انواع معرف ها و محلول های شیمیایی و سینی رنگ آمیزی لام است.

سینی رنگ آمیزی آزمایشگاه که در ادامه مشخصات و ویژگی های آن ذکر خواهد شد، برای انجام هر چه بهتر آزمایش های رنگ آمیزی به خصوص رنگ آمیزی گسترش محیط خونی اهمیت دارد. این وسیله اغلب بسیار ارزان قیمت است وکاربرد زیادی در آزمایشگاه های پاتوبیولوژی و هماتولوژی دارد.

مشخصات محصول سینی رنگ آمیزی لام رویان ایران

رویان ایران، مرجع فروش تجهیزات و دستگاه های انواع آزمایشگاه ها در کشور، سینی های رنگ آمیزی لام با بهترین کیفیت را به فروش می رساند.

سینی رنگ آمیزی لام

مشخصات این سینی ها که برای رنگ آمیزی های لام های آزمایشگاه های کلینیکال، پاتولوژی و … مورد استفاده قرار می گیرند، شامل موارد زیر است:

  • بدنه سینی از جنس فلز ضد زنگ و مقاوم است.
  • بدنه اصلی سینی در برابر اغلب مواد شیمیایی، اسیدی و خورنده کاملا مقاوم است.
  • نگه دارنده های لام ها از جنس چوب ساخته شده اند.
  • صفحه نگه داری لام شیار های با اندازه مناسب برای قرار دادن لام دارد.  
  • قابلیت قرار دادن 20 عدد لام آزمایشگاهی با فاصله مناسب از یکدیگر را دارند.
  • دو فضای مجزا برای رنگ کردن و نگه داری لام ها وجود دارد.
  • این سینی دارای شلنگ تخلیه برای خارج کردن رنگ و نظافت بهتر است.

کاربرد سینی رنگ آمیزی آزمایشگاه

این سینی ها برای انواع آزمایش های رنگ آمیزی روی لام مورد نیاز هستند. رنگ آمیزی گیمسا، یکی از رایج ترین روش های رنگ آمیزی است. این روش در دنیا در آزمایش های خون شناسی، بافت شناسی، باکتریولوژی و … به صورت روزمره به کار گرفته می شود. رنگ یا معرف گیمسا به دلیل فرمولاسیون ویژه ای که دارد، در موارد زیادی استفاده می شود. به عنوان مثال رنگ گیمسا برای بررسی سلول های خونی، مغز استخوان، لف و غدد لنفاوی، ترشحات بدن، ادرار، نمونه های بافت بیوپسی از اندام های داخلی و … استفاده می شود.

نحوه استفاده و ساخت محلول  گیمسا در هر آزمایش متفاوت است.

محققان و پرسنل آزمایشگاه ها با استفاده از پروتکل های مشخص، رنگ و نمونه را روی لام ها لود می کنند. سپس آن ها لام هایی دارای نمونه و معرف را روی صفحه های های مخصوص رنگ آمیزی لام قرار می دهند. رنگ هایی که داخل سینی ریخته شده به راحتی از طریق شلنگ متصل به سینی خارج می شوند.  

خرید سینی های رنگ آمیزی لام

همان طور که در این مقاله مطرح شد، سینی های رنگ آمیزی لام جز تجهیزات ساده در عین حال بسیار مهم و کاربردی برای آزمایشگاه های پاتوبیولوژی، تحقیقاتی، تشخیصی و … هستند. برای استعلام قیمت و خرید این محصول با کیفیت بالا و قیمت کاملا مناسب می توانید با کارشناسان رویان ایران تماس حاصل کنید.  

امتیاز دهی به محتوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا