دستگاه ژل داک Bio-rad

فهرست عناوین

دستگاه ژل داک چیست

دستگاه ژل داک که به آن سیستم تصویر ژل ، سیستم مستند سازی ژل ، یا ثبت تصویر نیز می گویند ، یک ابزار آزمایشگاهی است که از آن به منظور تصویر برداری و مستند سازی  از نوکلئیک اسید ها و پروتئین  ها یا ژل ­های آگارز یا اتیدیوم بروماید استفاده می کنند .

اجزای سازنده ژل داک با استفاده از چهار سینی مخصوص، سیستم انعطاف پذیر و بی نظیری را فراهم می کند :

  • سینی ماورا بنفش برای رنگ آمیزی اتیدیوم بروماید ژل های DNA و تصویر برداری فلورسانس .
  • سینی سفید برای لکه های Coomassie ، مس ، نقره و روی .
  • سینی آبی برای کاربرد های اسید نوکلئیک با لکه های SYBR .
  • سینی بدون لکه برای تصویر برداری بدون لکه با ژل های بدون لک Bio-Rad .
ژل داک بایورد

که  در ادامه به توضیح بیشتر درباره ژل داک بایورد می پردازیم .

دستگاه ژل داک Bio-Rad

Bio-Rad طیف گسترده ای از سیستم های تصویر برداری را برای تشخیص ، کمی سازی و تجزیه و تحلیل پروتئین ها و اسید های نوکلئیک در ژل ها و غشا ها ارائه می دهد . این سیستم های مستند سازی ژل دارای نرم افزار پیشرفته ای هستند که به صورت خودکار  به جمع آوری داده ها ، تجزیه و تحلیل و اعتبار سنجی می پردازند . سیستم های تصویر برداری ژل می توانند برای شناسایی و تجزیه و تحلیل خودکار داده ها با تمام حالت های معمول رنگ آمیزی و برچسب گذاری اسید نوکلئیک و پروتئین و رنگ سنجی فلورسنت ، فلورسنت شیمیایی و رادیوایزوتوپی استفاده شوند .

اکثر سیستم های مستند سازی ژل Bio-Rad از فناوری منحصر به فرد تصویر برداری بدون لکه برخوردار هستند که امکان تجسم سریع پروتئین ها روی ژل ها و لکه ها را بدون ایجاد لکه و لکه گیری فراهم می کند .

ژل داک بایورد

انتخاب سیستم اسناد ژل به هر دو نیاز فعلی و آینده شما بستگی دارد . سیستم های مستند سازی ژل Bio-Rad طیف گسترده ای از نمونه ها را در خود جای داده و از حالت های مختلف تشخیص پشتیبانی می کند . طراحی مدولار و گزینه های انعطاف پذیر به شما  این امکان را می دهد که سیستمی را برای نیاز های خاص خود تنظیم کنید . علاوه بر این ، با تغییر و گسترش نیاز های شما ، سیستم های اسناد ژل انعطاف پذیری متناسب با انواع مختلف نمونه ها و حالت های تشخیص را دارند .

دستگاه ژل داک Bio-Rad برای ژل های بدون لک فعال شده است ، استفاده از سیستم مستند سازی ژل برای ارزیابی سریع ژل ها پس از الکتروفورز ، و غشا ها پس از انتقال ، باعث صرفه جویی در معرف ها و زمان می شود . ژل های بدون لک را می توان در کمتر از 5 دقیقه پس از الکتروفورز و دوباره پس از لکه گیری مشاهده کرد . سیستم های مستند سازی ژل Bio-Rad Doc و Gel Doc فاقد لکه هستند و می توان از آن ها برای بررسی سریع کیفیت الکتروفورز ژل و بازده انتقال استفاده کرد .

همچنین اگر علاقه مند به برسی کاربردهای ژل داک نیز هستید می توانید به وبلاگ تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی رویان ایران مراجعه نمایید.

منبع : رویان ایران | بزرگترین مرجع تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی کشور

امتیاز دهی به محتوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا