تجهیز آزمایشگاه شیمی و میکروبی به صورت کامل

فهرست عناوین

صفر تا صد تجهیز آزمایشگاه با رویان ایران

تجهیز آزمایشگاه قدم به قدم به نحوی انجام می شود تا کمترین هزینه و اتلاف را به همراه بیاورد. در ایران به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی، تجهیزات گران قیمت و وابسته به دلار قبل از تاسیس آزمایشگاه خریداری می شوند تا دچار نوسانات نشوند.

در ادامه خرید دستگاه های عمومی ساخت داخل مثل: آون، انکوباتور، هود لامینار، هود شیمی، بنماری، سانتریفیوژ، اتوکلاو و دیگر دستگاه های روتین انجام می پذیرد.

 تا به اینجای کار تمام دستگاه های آزمایشگاهی با کنترل قیمت دلاری آنها خریداری شده و در انبار شرکت به صورت کارتن های آکبند تولیدی نگهداری می شود. حال نوبت احداث محل آزمایشگاه و سکوبندی می باشد.

احداث آزمایشگاه با کمترین هزینه

منظورمان از کمترین هزینه این نیست که وسایل بی کیفیت بخرید. تصمیم درست منجر به صرفه جویی در هزنیه های گزاف می شود. یک تصمیم اشتباه می تواند کار شما را مختل کند. خرید اصولی تجهیزات آزمایشگاه به شرح زیر است:

آزمایشگاه میکروبی

۷ قدم ایده آل برای تجهیز آزمایشگاه

  1. تهیه لیست تجهیزات آزمایشگاه به ترتیب از گرانترین وسایل تا ارزانترین
  2. تایید لیست توسط کارشناس تجهیزات و کارشناس ناظر بر شرکت در حوزه آزمایشگاه
  3. اقدام به خرید لیست تجهیزات آزمایشگاه با قیمت بالای ۵ میلیون تومان و نگهداری آنها
  4. نقشه کشی و برآورد سکوبندی آزمایشگاه با نظر کارشناس مشاور
  5. احداث و سکوبندی و میزبندی آزمایشگاه به صورت زیرساخت
  6. تهیه لیست لوازم مصرفی شامل شیشه الات و اقلام شیمیایی
  7. تهیه مواد شیمیایی با تاریخ مصرف بالا و خرید شیشه الات

با ۷ قدم آزمایشگاه شما با کمترین هزینه احداث شد بدون آنکه از کیفیت آن کاسته شود. در ادامه به نکات مهم در خرید تجهیزات می پردازیم.

نکات خرید تجهیزات آزمایشگاه:

  • برند تجهیزات آزمایشگاه خیلی مهم هستند. به دنبال آن نباشید که تمام تجهیزات از یک برند را تهیه کنید. شرکت های ساخت تجهیزات هر کدام در ساخت وسایلی مهارت دارند و در تمام آنها با مهارت نیستند.
    برای تکمیل سبد فروش، بسیاری از شرکت ها اقلامی که نمی توانند تولید کنند را به سفارش به شرکت های دیگر می سپارند.
  • توصیه می کنیم سبد متنوعی از محصولات با برند های مختلف را تهیه کنید.
  • در صورت معرفی یک محصول با یک برند اما کیفیت های مختلف کمی حساسیت به خرج دهید، این موارد بیشتر بازارگرمی می باشد تا تغییر در کیفیت.
  • توصیه می شود تجهیزات با برند های معتبر و دارای سابقه تولید بالای ۱۰ سال را خرید کنید، چراکه این دستگاه ها هم از نظر ایرادات به بهترین شکل ممکن رسیده اند و هم نگرانی برای تامیین قطعات دستگاه در ۱۰ سال آینده نخواهید داشت.
  • اگر از برندی مطمئن شدید، لزوما نیازی نیست از خود شرکت سازنده آن بخرید، چراکه بسیاری از شرکت های پخش تجهیزات، وسایل را موجودی قبل دارند و با قیمت های ویژه تا ۱۰ درصد پایین تر از سازنده عرضه می کنند. (رویان ایران نمایندگی شرکت های مگا، مهر، شیمی فن، شیمیکو و تاپ می باشد)

نکته مهم بعد از تجهیز آزمایشگاه

تجربه رویان ایران در سالهای اخیر در امور تجهیز آزمایشگاه این را نشان می دهد که استفاده نادرست توسط کارشناسان غیر متخصص آزمایشگاه منجر به خرابی زودهنگام دستگاه و هزینه های گزاف تعمیر می شود.

حل این مشکل یک راهکار ساده دارد، دریافت فایل کامل راهنمای کار با دستگاه های آزمایشگاهی و نصب آن بالای دستگاه ها و اجبار پرسنل برای خواندن قبل استفاده از دستگاه.

تجهیز آزمایشگاه

در تجربه سالیان گذشته شرکت رویان ایران دیده شده، مشتریان با وجود خرید دستگاه های گران قیمت و با برند معتبر اروپایی، بدلیل عدم استفاده صحیح، دستگاه آسیب های جدی دیده و هزینه های بالایی متوجه آزمایشگاه شده است.

استخدام پرسنل مجرب نکته کلیدی در آزمایشگاه

سواد بالای کارشناس آزمایشگاه می تواند به صورت حرفه ای خرید چندین دستگاه پر هزینه را از دوش شما بردارد. کارشناس با مهارت با ایده زدن روش های آزمایش را کوتاه تر پیش می برد.

آزمایشگاه شیمی

برای مثال یک کارشناس حرفه ای می داند که خرید دستگاه آب مقطرگیری کاری اشتباه برای آزمایشگاه است، راه جایگزین آن خرید آب مقطر از کارخانه تولیدی با قیمت های ویژه است. قیمت دستگاه آب مقطرگیری هم قیمت نیاز ۴ سال آب مقطر آزمایشگاه می باشد. این در حالی است که دستگاه های آب مقطر در گذر زمان دچار خرابی و افت شدید کیفیت خروجی هستند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا