تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی PRP

فهرست عناوین

آشنایی با پلاسمای غنی شده از پلاکت و کاربرد های آن

دانش پزشکی همسو با سایر علوم هر روز در حال پیشرفت است. کشف راه های جدید درمان برای بیماری های صعب العلاج یا لا علاج و جایگزین روش های جدید با روش های قدیمی درمان تهاجمی مهم ترین چالش های پیش روی دانشمندان این رشته از علم است. تزریق پلاسمای غنی شده از پلاکت یا PRP که مستقیما از خون بیمار تهیه می شود، یکی از چشمگیرترین روش های درمانی غیر تهاجمی است که امروزه در شاخه های مختلف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که در این تکنیک باید خونگیری از بیمار انجام، بلافاصله پس از آن PRP تهیه و استفاده شود، لازم است مراکز درمانی که از PRP و بایوفیلر استفاده می کنند، حتما تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی PRP را داشته باشند.

در این پست تجهیزات مورد نیاز تهیه PRP را معرفی می کنیم. رویان ایران، مرجع تخصصی فروش تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی PRP را با بهترین قیمت به کلینیک های تخصصی پوست و مو، کلینیک های اورتوپدی (برای تزریق به مفصل زانو، شانه و …) و سایر مراکز درمانی که از پلاسمای غنی شده از پلاسما در پروتکل های درمانی خود استفاده می کنند، به فروش می رساند.

کاربرد پی آر پی

تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی PRP در مراکز درمانی

برای تهیه PRP و پلاسما ژل در مراکز درمانی دستگاه های پیچیده و زیادی نیازی نیست. مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازیPRP شامل موارد زیر است:

تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی PRP

تمام تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی PRP را با قیمت مناسب به صورت حضوری یا آنلاین در رویان ایران به فروش می رسد. رویان ایران بزرگ ترین نمایندگی شرکت یونیورسال، سانتریفیوژ PRP  یونیورسال 16 شاخه مناسب چربی و PRP با هد متحرک پیشنهاد می کند.  

تفاوت پی آر پی و پلاسماژل

پلاسماژل، بایوفیلرها یا فیلرهای طبیعی شامل دو نوع پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، پلاسمای کم پلاکت (PPP) است. PPP غلظت بیشتری دارد. به همین دلیل خاصیت حجم دهندگی و ژلی بالاتری دارد. در حالی که PRP غنی از فاکتورهای رشد است و برای تحریک کلاژن سازی و رشد مو استفاده می شود. پزشک با توجه به پروتکل درمانی مورد نیاز هر بیمار PRP یا PPP را از خون همان بیمار استخراج می کند.

نحوه آماده سازی PRP و پلاسماژل

هشدار! آماده سازی بایوفیلر باید توسط پزشک متخصص یا زیر نظر پزشک توسط فردی کاملا مسلط و آموزش دیده انجام شود. بنابراین از تزریق PRP در مراکز زیبایی و آرایشگاه ها پرهیز کنید.

در ابتدا خونگیری از بیمار انجام می شود. خون در لوله های مخصوص پی آر پی که حاوی ماده ضد انعقادی هستند، ریخته می شود. محتویات داخل لوله باید چند مرتبه به با سر و ته کردن به هم بخورند. لازم است حدود 10 دقیقه لوله ها را داخل استند لوله های آزمایشگاهی مخصوص قرار داده شوند. سپس لوله ها را با رعایت توازن داخل سانتریفیوژ با دمای اتاق و 3000 دور در دقیقه به مدت 15 دقیقه بگذارید. پلاسما از سایر سلول های خونی جدا می شود.

آماده سازی پی آر پی

برای جداسازی PRP و PPP به پلاسمای جدا شده از مرحله قبل، ماده ضد انعقاد اضافه می شود. سپس دوباره داخا سانتریفیوژ با دور 3000 به مدت 5 دقیقه قرار می گیرند. PPP و PRP از یکدیگر جدا می شوند. با توجه به تشخیص پزشک و برای تهیه ژل PPP داخل دستگاه پلاسماژل حرارت داده می شود. در برخی موارد پس از حرارت دادن، باید محصول تا حدود 10 درجه سرد شود. در نهایت پس از حدود یک ساعت ژل به دست آمده با استفاده از سانتریفیوژ و دستگاه پلاسماژل آماده تزریق است.

خرید دستگاه های اصل و استاندارد مورد نیاز برای آماده سازی PRP از رویان ایران

متاسفانه در بازار ایران تجهیزات آزمایشگاهی تقلبی مربوط به این حرفه با استفاده از نام برندهای بسیار معروف دنیا عرضه می شوند. بنابراین با خرید دستگاه با اصالت، استاندارد و با ضمانت نامه می توانید اطمینان داشته باشید که در صورت داشتن مهارت کافی، بهترین نتیجه را خواهید داشت. رویان ایران تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی PRP، شامل سانتریفیوژ و دستگاه پلاسما ژل اصل را از معتبر ترین برندها برای شما با بهترین قیمت فراهم می کند. محصولات فروشگاه رویان ایران با گارانتی 1 ساله، پشتیبانی 10 ساله، نصب و تست در محل و راهنمای استفاده از دستگاه عرضه می شوند. با خاطری آسوده از کیفیت می توانید همین حالا برای دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت و خرید محصولات با کارشناسان رویان ایران تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهی به محتوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا