تجهیزات آزمایشگاه روغن موتور

فهرست عناوین

لیست تجهیزات آزمایشگاه کنترل کیفیت روغن موتور

آنالیز روغن های موتور معمولا به دو صورت کنترل کیفیت حین تولید در خط تولید (IPQC) و انجام آزمایش های روتین در آزمایشگاه های کنترل کیفیت کارخانه ها است. انجام دقیق این تست ها می تواند در شناسایی انواع مشکلات در طی تولید و محصول نهایی کمک بزرگی کند. در آزمایشگاه کنترل کیفیت روغن موتور انواع آزمون های فیزیکی و شیمیایی برای اطمینان از مطابقت انواع پارامتر ها با استاندارد ها انجام می شود. بنابراین تهیه بهترین تجهیزات آزمایشگاهی مطابق بودجه ضرورت دارد و این اقدام می تواند مانع از ضررهای سنگین شود. تمرکز این مقاله بر ارائه لیستی کامل از تجهیزات آزمایشگاه روغن موتور است.

تجهیزات تخصصی آزمایشگاه کنترل کیفیت روغن موتور

رویان ایران با هدف همراهی برای ایجاد بستری مناسب جهت تولید محصولات با کیفیت داخلی، انواع دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاه روغن موتور را با بهترین کیفیت و قیمت به فروش می رساند.

مهم ترین تجهیزات آزمایشگاه روغن موتور

استفاده از تجهیزات تخصصی که در ادامه معرفی می شوند، در آزمون های بررسی کنترل کیفیت محصول کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که روغن موتور استاندارد ها و مشخصات لازم را برای عملکرد بهینه موتور، دوام و ایمنی دارد. لیستی از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاه روغن موتور را در ادامه مشاهده می کنید. برای خرید این تجهیزات و راهنمایی بیشتر با کارشناسان رویان ایران تماس حاصل نمایید.

  • هات پلیت
  • ویسکومتر
  • میکسر آزمایشگاهی
  • ترازوی دقیق آزمایشگاه
  • چگالی سنج
  • دستگاه آنالیز عنصری (CHNSO)
  • دستگاه جذب اتمی
  • اسپکتروفتومتر
  • طیف سنج IR
  • سولفور سنج
  • تیتراتور کارل-فیشر
  • دستگاه تعیین پایداری در برابر اکسیداسیون
  • دستگاه اندازه گیری Flash Point
  • دستگاه اندازه گیری Pour Point
  • دستگاه شمارنده ذرات روغن موتور و مشتقات پتروشیمی
  • دستگاه تقطیر اتوماتیک
  • رفرکتومتر روغن
  • رنگ سنج مخصوص روغن
  • و …
تجهیزات آزمایشگاه روغن موتور

 برخی از تجهیزات تخصصی مورد استفاده برای تست کنترل کیفیت روغن موتور در ادامه معرفی و کاربرد آن ها شرح داده می شود.

ویسکومتر

به کمک ویسکومتر می توان ویسکوزیته یا گرانروی روغن موتور را در دما های مختلف اندازه گیری کرد. اندازه گیری این پارامتر فیزیکی از این جهت مهم است که از سیالیت یا جاری شدن مناسب روغن موتور در دما های مختلف حین کار اطمینان حاصل شود. روغن موتور باید تا حد مشخصی روان باشد که موتور عملکرد مناسبی داشته باشد و آسیبی حین کارکرد موتور به آن وارد نشود.

کیت اندازه گیری دانسیته و ترازوی دقیق آزمایشگاهی

یکی از پارامترهای فیزیکی مهم که در کیفیت نهایی روغن موتور تاثیر بسزایی دارد، دانسیته یا چگالی است. چگالی روغن موتور پارامتر مهمی برای تعیین مقاومت آن در برابر جریان، خواص روانکاری و پایداری است. محاسبه چگالی با استفاده از ترازو آزمایشگاهی و کیت اندازه گیری دانسیته به سادگی در آزمایشگاه ها قابل انجام است.

اسپکتروفتومتر

یکی از روش های آنالیز شیمیایی روغن موتور استفاده از اسپکتروفتومتری است. با کمک این دستگاه هرگونه آلاینده یا ناخالصی که می تواند بر عملکرد موتور تاثیر منفی بگذارد را می توان شناسایی کرد.

جذب اتمی و آنالیز عنصری

دستگاه جذب اتمی برای تعیین غلظت مواد افزودنی و فلزات مختلف در روغن موتور استفاده می شود که می تواند بر عملکرد و طول عمر روغن تأثیر بگذارند.

سایر دستگاه ها برای اندازه گیری سولفور و آنالیز کف انواع روغن موتور نیز ضروری است.

دستگاه تعیین نقطه اشتعال یا فلش پوینت

دستگاه تعیین نقطه اشتعال یا Flash Point Tester دمایی را که روغن موتور در آن بخارات قابل اشتعال تولید می کند را اندازه گیری می کند. اندازه گیری این مقدار برای اطمینان از ایمنی موتور و اجزای آن مهم است.

دستگاه شمارنده ذرات روغن

وجود یک دستگاه شمارنده ذرات در تجهیزات آزمایشگاه روغن موتور کاملا ضروری است. انواع مختلفی از این دستگاه در بازار موجود است که همه آن ها مبتنی بر لیزر هستند و ذرات معلق در روغن را اندازه گیری می کنند. برای به دست آوردن نتایج دقیق نمونه حتما باید به کمک یک میکسر آزمایشگاه به هم بخورد.

دستگاه تست نقطه ریزش یا پورپوینت روغن

یکی از آنایز های اصلی روغن موتور به دست آوردن عدد Pour Point است. منظور از نقطه ریزش دمایی است که در آن روغن موتور بیش از حد چسبناک می شود و جریان پیدا نمی کند. یا انجام این  آزمایش مهم اطمینان حاصل می شود که روغن همچنان می تواند در دماهای پایین تر بدون آسیب رساندن به موتور استفاده شود.

چطور رویان ایران به شما در خرید تجهیزات آزمایشگاه روغن موتور کمک می کند؟

رویان ایران، بزرگترین مرجع فروش تجهیزات آزمایشگاهی، در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای ایجاد شرایط مناسب تولید کنندگان و صنعتگران برای تولید محصولات داخلی با کیفیت، بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های انواع آزمایشگاه ها با استاندارد های روز جهانی و قیمت مناسب را به بازار عرضه می کند. کارشناسان با تجربه رویان ایران با مشاوره رایگان و بررسی نیاز های پژوهشگران و تولیدکنندگان مطابق با بودجه مناسب ترین تجهیزات مورد نیاز را با بهترین قیمت به فروش می رسانند. این مجموعه خدمات صفر تا صد احداث و تجهیز آزمایشگاه های نفت، گاز و روغن برای دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و تولیدی انجام می دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید تجهیزات آزمایشگاه روغن موتور همه روزه می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا