انکوباتور 37 درجه آزمایشگاه

فهرست عناوین

انکوباتور 37 درجه

دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی با تنظیم شرایطی مانند دما ، رطوبت و CO2 ، محیطی کنترل شده و بدون آلاینده را برای کار ایمن و قابل اطمینان برای کشت سلولی و بافتی فراهم می کنند. دستگاه های انکوباتور میکروبیولوژیکی برای رشد و ذخیره سازی کشت های باکتریایی استفاده می شوند .

انکوباتور ۳۷ درجه

دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی یک محفظه عایق حرارتی است که برای رشد و نگهداری کشت میکروبیولوژیکی یا سلولی استفاده می شود. دستگاه انکوباتور دمای مطلوب ، رطوبت و محتوای گازی جو داخل را حفظ می کند .

یافتن اندازه مناسب برای برنامه کاربردی خاص شما کار آسانی است و اندازه آن از واحد های رومیزی کوچک تا اندازه اتاق متغیر است. دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی برای کشت سلول و بافت ، مطالعات بیوشیمیایی و خون شناسی ، کار دارویی و تجزیه و تحلیل مواد غذایی ضروری هستند .

چگونه دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی مناسب را انتخاب کنیم ؟

اندازه و ظرفیت دستگاه انکوباتور اولین و اساسی ترین نکته است. برآورد تعداد نمونه هایی که در یک زمان داخل دستگاه قرار می گیرند یک ایده کلی از حجم داخلی مناسب ارائه می دهد .                               

برای اطمینان از توزیع یکنواخت گرما و از بین بردن نقاط سرد ، از دستگاه های انکوباتور با روکش آب یا روکش هوا ، یا از منبع حرارت مستقیم دیگر استفاده کرد .

انکوباتور ۳۷ درجه

کاهش آلودگی یکی از اهداف اصلی در طراحی دستگاه انکوباتور است. برای این منظور تولیدکنندگان ، چرخه ضدعفونی با دمای بالا ، فیلتراسیون HEPA و اجزای مس ضد میکروبی در محفظه را ارائه می دهند. برخی از دستگاه ها دارای درهای شیشه ای داخلی هستند که امکان مشاهده محتویات بدون ایجاد اختلال در عملکرد انکوباتور فراهم می کنند .

آیا می توان از آون به عنوان دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی استفاده کرد ؟

از آنجا که هر دو گرما تولید می کنند ، اغلب تصور می شود که آون ها و دستگاه های انکوباتور یک چیز هستند یا برای عملکرد مشابه مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، تفاوت در این است که آون معمولاً در دمایی بین 93.3 تا 316 درجه سانتی گراد فعالیت می کند ، در حالی کهدمای فعالیت انکوباتور اغلب بین 15.6 تا 48.9 درجه سانتی گراد متغیر است. بنابراین ، از آون نمی توان به عنوان دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی استفاده کرد ، زیرا اکثر آون ها دارای درجه حرارت پایین و به اندازه کافی مناسب برای استفاده به عنوان دستگاه انکوباتور نیستند .

نمونه هایی از کاربرد های دستگاه انکوباتور

  • تولید مثل میکروارگانیسم ها مانند باکتری ، مخمر ، قارچ و ویروس.
  • جوجه کشی تخم و پرورش حشرات در جانورشناسی.
  • کنترل مناسب و ذخیره سازی نمونه ها.
  • ·       رشد بلورها و بلورهای پروتئینی.

دما و حجم دستگاه انکوباتور

معمولاً حجم دستگاه انکوباتور بین 20 تا 800 لیتر است. در این حالت ، دما از 5+ تا 100+ درجه سانتی گراد متغیر است. اما معمولاً دما از 40 درجه سانتی گراد تجاوز نمی کند .

انکوباتور ۳۷ درجه

تفاوت اساسی بین دستگاه انکوباتور معمولی و دستگاه انکوباتور BOD در دما است. دستگاه انکوباتور عمومی دارای گزینه گرمایش است و معمولاً در دمای 37 درجه سانتی گراد کار می کند. در حالی که یک دستگاه انکوباتور BOD که به عنوان دستگاه انکوباتور سرد نیز شناخته می شود ، دارای دو گزینه سرمایش و گرمایش است و معمولاً در دماهای پایین مانند 10 درجه سانتی گراد تا 21 درجه سانتی گراد کار می کند.

برخی از انواع دستگاه های انکوباتور

  • دستگاه انکوباتور باکتریولوژیکی : این نوع دستگاه انکوباتور عمدتا در آزمایشگاه ها برای رشد باکتری ها استفاده می شود. تنظیم دمای ثابت مطابق با نیاز به دلیل داشتن ترموستات که آن را نگه می دارد امکان پذیر است. دمای دقیق را می توان در دماسنج روی دستگاه های انکوباتور مشاهده کرد. این دستگاه انکوباتور فقط دارای سیستم گرمایش است که دما را برای رشد باکتری ها حفظ می کند. این دستگاه های انکوباتور تحت تأثیر دمای محیط اطراف قرار می گیرند زیرا هیچ سیستم خنک کننده ای در آن ها وجود ندارد .
  • دستگاه انکوبانور BOD (biological oxygen demand) : این نوع از دستگاه های انکوباتور اغلب دستگاه های انکوباتور با دمای پایین نامیده می شوند که برای رشد قارچ ها استفاده می شوند زیرا برای رشد به دمای پایین نیاز دارند. هدف دستگاه انکوباتور BOD نیز همانند دستگاه انکوباتور باکتریولوژیکی است .

در دستگاه انکوباتور BOD هر دو سیستم سرمایش و گرمایش وجود دارد که آن را از دستگاه انکوباتور باکتریولوژیکی متمایز می کند. دستگاه انکوباتور BOD تحت تأثیر محیط اطراف قرار نمی گیرد و کاملاً مستقل است .

  • دستگاه های انکوباتور CO2 : در داخل این نوع دستگاه انکوباتور ، که به انکوباتورهای گازدار نیز معروف هستند ، فضایی ایجاد می شود که تا حد امکان طبیعی است و مناسب ایجاد کشت سلولی و بافتی است.

پارامترهای زیر برای کشت سلولی بسیار مهم هستند:

  • سطح CO2
  • درجه حرارت
  • رطوبت

 

موارد استفاده از دستگاه های انکوباتور

دستگاه های انکوباتور برای رشد میکروارگانیسم ها در بسیاری از زمینه ها از جمله میکروبیولوژی پزشکی ، دارویی ، کشاورزی ، محیط زیست ، غذایی و صنعتی ، بهداشت عمومی ، تحقیقات اساسی و آموزش استفاده می شوند. در حالی که دستگاه های انکوباتور CO2 بیشتر در تحقیقات پزشکی و صنعت داروسازی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، آن ها همچنین شرایط استریل را برای کشت در زمینه های دیگر فراهم می آورند که در آن سلول ها باید در محیطی کاملاً عاری از میکروب رشد کنند .

دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی به طور گسترده برای کاربردهای زیست شناسی مانند کشت سلولی و بافتی ، برای مطالعات دارویی و هماتولوژیکی ، برای مطالعات بیوشیمیایی ، پردازش غذا و هوادهی سلولی ، همچنین برای مطالعات روی حیوانات ، مطالعات حلالیت و تخمیر و همچنین برای کشت باکتریایی استفاده می شود .

آن ها به طور گسترده برای مطالعه بر روی محیط های کشت بافتی که شامل استخراج تکه های بافت حیوانی یا گیاهی هستند و همچنین ذخیره آن ها در محیط های کنترل شده برای تجزیه و تحلیل رشد آن ها استفاده می شوند .

منبع : رویان ایران | بزرگترین مرجع تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی کشور

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا