انواع سنگ و سرامیک کف کار هود شیمی

فهرست عناوین

انواع سنگ و سرامیک کف کار هود شیمی

شباهت های زیادی بین کاشی و سرامیک و سنگ طبیعی وجود دارد. هر سه گزینه کفپوش با سطح سخت هستند که بسیار مقاوم و ضد آب هستند و می توانند سال ها در محیط های بی شماری دوام بیاورند. تفاوت اصلی در لعاب شیشه ذوب شده است که می تواند روی سرامیک ها اعمال شود تا از آسیب و لکه ها محافظت کند.

یکی از مشخصه های خاصی که برای آزمایشگاه ها ضروری است و مورد استفاده قرار می گیرد، خاصیت همگن بودن کف کار است، به نحوی که هیچ امکانی برای نفوذ مایعات نداشته باشد.

رویه سنگ برای هود شیمی

ساختار مولکولی سنگ به صورت ساکن است و دارای مقاومت بسیار بالا در برابر مواد شیمیایی و گرما است به گونه ای که حتی در برابر شعله مستقیم آتش ترک نمی خورد. این جنس رویه در کف هود های شیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

رویه گرانیت برای هود شیمی

گرانیت طبیعی در برابر انفعالات شیمیایی مقاوم بوده، این نوع رویه ها با ضخامت 20 الی 30 میلی متر مورد استفاده قرار می گیرند.

رویه سرامیک برای هود شیمی

سرامیک دارای خاصیت ضد خوردگی با مقاومت بالا در برابر واکنش با اسید ها است. از این نوع رویه ها معمولا برای سکوهای شست و شو و کف هود شیمی استفاده می شود.

رویه لمینت فشرده برای هود شیمی

در این نوع رویه انفعالات شیمیایی نمی توانند باعث به وجود آمدن خط و خش بر روی صفحه کار شوند. این رویه ضد خش بوده و در برابر گرما و ضربه مقاوم است، همه این ویژگی ها باعث می شوند، که رویه کار برای مدت طولانی ظاهر خود را حفظ کند. در محیط های آزمایشگاهی که بهداشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است این رویه بهترین نوع انتخاب است. این رویه به دلیل غیرقابل نفوذ بودن در تمامی آزمایشگاه ها به خصوص، آزمایشگاه های پزشکی و شیمی کاربرد بسیار دارد.

تمیز کردن سنگ هود شیمی

سنگ طبیعی توسط اسید آسیب می بیند. به همین دلیل، شما باید از استفاده از هرگونه مواد پاک کننده اسیدی خودداری کنید، زیرا آن ها باعث واکنش در سنگ می شوند که می تواند باعث ایجاد لکه ای دائمی شود. در صورت نشت یا پاشیدن مایعات اسیدی، مانند سرکه، آب بندی سطح به شما کمک می کند و تا حدی از تشکیل لکه جلوگیری می شود.

با سرامیک لعابدار می توانید تقریباً از هر ماده تمیز کننده ای که می خواهید منطقه را کاملاً تمیز کند استفاده کنید. با استفاده از مواد شیمیایی قوی تر، باید مراقب باشید که خطوط دوغاب را بیش از حد تخریب نکنید.

ماندگاری سنگ و سرامیک هود شیمی

برای تمام کاشی های لعابدار، لعاب به جلوگیری از خراش کمک می کند و باعث کاهش سایش می شود. به طور کلی، اگر می خواهید کف هود شیمی کمترین آسیب را داشته باشد ، سرامیک لعاب دار گزینه مناسبی است. با این حال، سرامیک یک محصول کاملاً طبیعی نیست و گرچه می تواند از شکل ظاهری سنگ تقلید کند، اما قادر به تولید کامل آن نیست. به همین دلیل، مردم معمولاً گزینه طبیعی با دوام کمتری را انتخاب می کنند، حتی اگر به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز داشته باشد.

منبع : رویان ایران | بزرگترین مرجع تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی کشور

امتیاز دهی به محتوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا