اکومیلک یا دستگاه آنالیز شیر

فهرست عناوین

آنالیز انواع پارامتر های شیر خام به کمک دستگاه اکومیلک

شیر یکی از مواد اولیه مهم در صنایع غذایی و به خصوص شیر و لبنیات است. به علاوه شیری که وارد کارخانه ها می شود دارای مشخصات فیزیکی و شیمیایی متعددی است که تمام آن ها پیش از مصرف در مراحل بعدی باید بررسی شوند. به عنوان مثال چربی، پروتئین، چگالی، مقدار آب، pH و … از جمله مواردی است که در مورد شیری ورودی به کارخانه های باید اندازه گیری شوند. اندازه گیری دقیق تمام این پارامتر ها در مراحل بعدی پروسه آماده سازی و تولید لبنیات بسیار مهم است. از طرف دیگر محاسبه هر کدام از این موارد می تواند بسیار وقت گیر باشد. به کمک دستگاه اکومیلک (Ekomilk) یا دستگاه آنالیز شیر می توان تمام پارامتر های قید شده را در کوتاه ترین زمان اندازه گیری کرد.

اکومیلک

در ادامه  این مقاله به معرفی دستگاه اکومیلک و بررسی ویژگی های مهم آن خواهیم پرداخت.

دستگاه آنالیز شیر با فناوری التراسونیک

دستگاه اکومیلک یه دستگاه پیشرفته و خودکار است. این دستگاه می تواند ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی (کمتر از یک دقیقه) نتایج تمام اندازه گیری ها را به شما نشان دهد. دستگاه آنالیز شیر می تواند چربی، پروتئین، لاکتوز، چگالی، نقطه انجماد، pH، دما، رسانایی و … در انواع شیر های به دست آمده از  گاو، بز، گوسفند و …. آزمایش کند. دقت و کارایی این دستگاه در انجام آزمایش ها بسیار سریع است.

یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه، انجام تمام آزمایش ها بدون اضافه کردن سایر مواد شیمیایی به نمونه شیر است. در  واقع شما فقط با در اختیار داشتن مقدار کافی از نمونه شیر و بدون اضافه کردن هیچ گونه اسید، باز یا سایر معرف ها می توانید نتایج آنالیز ها را دریافت کنید.

این دستگاه فقط تست های میکروبی مربوط به شیر را انجام نمی دهد!

بنابراین می توان گفت این دستگاه تمام ویژگی های مثبت یک دستگاه آنالیز آزمایشگاهی شامل دقت و کارایی بالا،  اندازه گیری سریع و انجام چند آنالیز به صورت همزمان را دارد. می توانید بالاترین انتظارات را از این دستگاه داشته باشید. آزمایشگاه های کنترل کیفیت صنایع شیر و لبنیات حتما به این دستگاه منحصر بفرد نیاز دارند. برای خرید این محصول می توانید با کارشناسان فروش رویان ایران در تماس باشید.

ویژگی های منحصر بفرد اکومیلک

  • انجام چند آزمایش به صورت همزمان
  • سرعت بسیار بالا در اندازه گیری (حداکثر دو دقیقه)
  • دقت و تکرار پذیری بالا
  • بدون نیاز به افزودن معرف و سایر مواد شیمیایی
  • آنالیز تمام پارامتر های فیزیکی و شیمیایی شیر در یک سیکل اندازه گیری (چربی، پروتئین، لاکتوز، محتوای جامد به غیر از چربی، رسانایی، دما، pH، چگالی، نقطه انجماد)
اکومیلک توتال

نمونه شیری که به وسیله اکومیلک آنالیز می شود، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • دمای نمونه شیری که داخل دستگاه قرار می دهید باید بین 5 تا 35 درجه سانتی گراد باشد.
  • شیر خنک شده یا شیری که داخل یخچال قرار داده شده است برای انجام آزمایش مناسب نیست. زیرا احتمالا مقداری چربی از شیر جدا و آزمایش با خطا مواجه می شود.
  • برای آزمایش شیری خنک شده بهتر است شیر را تا دمای 40 درجه سانتی گراد گرم کنید. سپس آن را با استفاده از هر همزن مناسبی مانند استیرر به هم بزنید تا چربی جدا شده به صورت یکنواخ پخش شود. زمانی که شیر به دمای محیط رسید (حدود 20 تا 25 درجه سانتی گراد)، می توانید آن را داخل دستگاه اکومیلک قرار دهید.
  • هر نمونه شیر فقط برای انجام یک بار آزمایش است. پس از آزمایش آن را دور بریزید و اصلا دوباره استفاده نکنید.

خرید دستگاه اکومیلک با بهترین قیمت از رویان ایران

همان طور که گفته شد این دستگاه دارای ویژگی های خاصی است که امکان آنالیز دقیق و سریع نمونه های شیر را فراهم می کند. بنابراین پرسنل آزمایشگاه های کنترل کیفیت صنایع شیر و لبنیات حتما به دستگاه اکومیلک نیاز خواهند داشت. رویان ایران، مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات آزمایشگاهی، دستگاه آنالیز شیر را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به فروش می رساند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «اکومیلک یا دستگاه آنالیز شیر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

فهرست عناوین

پیمایش به بالا